Söndagkväll!

Shit vad jag är slut nu.
Jobbade idag med, efter jobbet gick jag direkt ner till förrådet och började rensa. Vet inte riktigt hur jag fick för mig att göra det en söndageftermiddag efter jag jobbat dessutom. Men nu är det gjort, och det känns hur skönt som helst. Allt ligger sorterat i kartonger och det är ordning och reda. Skönt nu när vi snart ska flytta!

Nu ska jag duscha men först dränka håret i ricinolja, har försökt få tag i det länge men har varit slut på alla apotek. Men nu beställde jannica hem förra veckan och var så snäll och beställde hem två flaskor till mig också, sötnosen!

Jag och M lagade aldrig fläskfilégrytan igår. Jag blev bjuden på mat hem till mamma och lollsen och hängde där hela kvällen så därför får det bli kvällens maträtt istället.

Här har ni receptet på världens godaste fläskfilégryta;
Fläskfilé
Färska champinjoner
Kantareller
Riven rödlök
Kött buljong
Lätt cremefraiche
Grädde (riktig grädde!)
Salt, peppar & lite vatten!

Ikväll serveras den med potatis som jag kokar i ca. 20-25 minuter och sedan skär upp i potatisklyftor och ställer in i ugnen på 175'C tills de får lagom gyllenbrun färg.

Hoppas ni alla har haft en underbar helg, kram till er!









Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!