drömmar!

idag känner jag mig inte alls lika stark som jag brukar göra. och jag vet exakt vad det beror på.
 
min drömsöndag;
 
klockan ringer vid nio, solen skiner. det är vinter, det är alldeles vitt ute. det är så varmt och skönt under täcket men just idag vill jag ta en lång promenad innan frukost, det är helg och jag är ledig. vilket inte händer allt för ofta nuförtiden. jag kryper närmare honom som sover så gott och gosar lite längs med hans hals och viskar i hans öra. jag går ut och går älskling.
 
jag går upp och tar på mig varma kläder. termobyxor, en stor burrig halsduk och min varmaste jacka. härligt väder, det är så mycket snö så det är kämpigt att ta sig fram. är helt mör i benen när jag kommer hem igen, precis så som jag vill att det ska vara. jag drar av mig alla kläder och hoppar in i duschen och hör hemtelefonen ringa. hoppar ut snabbt och svarar: hallååå! 
 
-godmorgon gumman, förlåt om jag ringer och väcker dig. men lollo & jag tänkte åka på julmarknad och vi vill att du ska följa med. jag har gjort iordning en korg med frukost åt oss som jag tar med, varm choklad & ostmackor. hur låter det? vi hämtar dig om en halvtimme?
 
-det låter mysigt, jag vill med! men pappa då? ska inte han med?
 
-han ska ju med "travgänget" till solvalla idag. så därför tänkte jag att vi också skulle göra någon utflykt. men vi ses ju alla klockan fem hemma hos mormor & morfar och äter söndagsmiddag tillsammans. mormor skulle göra stek och kokt potatis tills alla kommer.
 
-åh perfekt, mormors stek! mums, det var länge sen. men nu måste jag skynda mig, ses snart då.
 
-tänk på att klä dig varmt med mössa på! vi kommer om en halvtimme!
 
jag fixar iordning mig lite snabbt, springer in till sovrummet ger honom massor av pussar på kinden och säger; jag åker på marknad med mamma & lollo men vi ses ju vid 5 tiden? och lycka till på matchen, jag håller tummarna! 
 
vi har en mysig dag på marknaden. pappa har en bra dag i solvalla. morfar sitter i traktorn och plogar vägen in till gården. mormor står i köket och förbereder steken inför kvällen och bakar "mormormackor" på lollos begäran. och lennart är på fotbollsträning.
 
klockan är nu fem och alla droppar in en efter en. det luktar ljuvligt.
alla slår sig ner runt matsalsbordet. vi pratar om dagen, skrattar högt åt min vurpa som jag gjorde på marknaden och skrapar skålarna tills de är tomma.
 
mormor går ut i köket och sätter på kaffe och vi andra tackar för maten och går ut med disken och lägger oss runt brasan i vardagsrummet. mamma dukar fram fika, kaffe & lussebullar som vi köpte på marknaden.
 
efter fikat börjar alla bli trötta och klockan börjar närma sig åtta så det är väl dags att åka hemåt. alla tackar mormor för den goda maten och kramar om varandra. 
 
och säger; vi ses..
 


..många av er förstår säkert inte ens syftet med den här berättelsen. men det här är min högsta dröm. en helt vanlig vardag där alla mår bra och är friska. där alla är glada och kan ta hand om sig själva.
 
idag är det farsdag. och jag saknar min pappa varje dag. jag saknar att känna mig hel. jag kommer alltid att vara halv. min andra halva saknas. min bästa vän.
 
jag längtar till den dagen jag kan känna mig lugn inombords igen och känna att livet är rättvist.
 
jag längtar till den dagen morfar blir frisk. så mormor kan börja leva igen. jag längtar till den dagen jag kan se att alla i min närvaro mår bra.
 
med andra ord;
jag längtar till en dag som aldrig kommer komma!
 
 




Postat av: Maria Klasson

Vilken fin berättelse Sandra! Kan verkligen känna igen mig i den:/ Hoppas att du får en så bra dag som möjligt iaf:) För övrigt så älskar jag din blogg! Kram

Svar: tack bästa maria och det känns skönt att man inte är "ensam"! <3detsamma till dig och oj vad roligt att höra, vad glad jag blir. tack snälla! :)

kramis
Sandra Strömberg

2012-10-14 @ 12:33:37
Postat av: Anonym

det är väl inte farsdag idag? :) andra söndagen i november är det väl?

Svar: jo, förlåt.
Sandra Strömberg

2012-10-14 @ 12:35:42
Postat av: paulina

åh, vad jag känner igen mig i det här inlägget. i natt drömde jag om hur allt var förr. om man bara fick en sådan dag till. en enda när allt var som det brukade vara. men vet du? jag tror att även om det aldrig kommer att komma en sådan dag så kommer du att få känna dig lugn inombords igen.

Svar: även om jag inte önskar någon detta, så känns det ändå skönt att det finns de som känner igen sig. att man inte är ensam liksom.
det tror jag med. längtar till den dagen!

kram
Sandra Strömberg

2012-10-14 @ 12:50:52
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Elin

Finaste Sandra! Jag önskar också du kunde få den söndagen <3

Svar: <3
Sandra Strömberg

2012-10-14 @ 14:37:47
Postat av: Sofie

<3 säger inget mer... <3

Svar: det räcker! <3
Sandra Strömberg

2012-10-14 @ 15:04:33
Postat av: Linn

tänker på dig, och du vet att jag alltid finns här <3

Svar: det vet jag! och detsamma! <3
Sandra Strömberg

2012-10-14 @ 22:36:10

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!