girls night!

ååh, jag har haft en supermysig kväll med världens bästa sällskap! ätit & druckit gott, lyssnat på bra musik och bara pratat en massa strunt. gästerna åkte för någon timme sen, sedan dess har jag städat undan allt. det sjuka är att jag tycker verkligen att det är både mysigt och skönt att plocka undan, diska och göra rent och snyggt direkt efter man har haft gäster hemma. man kan liksom pyssla i sin egen takt, ha tvn på i bakgrunden, massor av tända ljus och sippa lite på vinet som blev kvar.
 
och det bästa är att när det är man själv som bjuder in kan man anpassa maten efter man själv vill ha. som sagt så var kvällens tema plockmat. lantbröd som vi doppade i aioli (rekommenderas!), färska minipajer- den ena med kyckling och den andra med lax. vindruvor, olika ostar, kex, räkor, en stor sallad, vinigrette, olika ölkorvar, oliver & skagenkrustader. jag som älskar färska räkor åt såklart massor utav det, sallad och lite vinigrette till det. alltså perfekt mat för den som även måste vara nyttig! :)
 
till efterrätt bjöd jag på varsin frukttallrik med skivade päron, färska jordgubbar & banan och till det en varsin skål med smält choklad. denna efterrätt var mycket uppskattad. kändes liksom fräscht och inte för mastigt (och också perfekt till den som vill vara nyttig!) för mig blev det jordgubbar och päron, mums! 
 
och för att lyxa till det lite med drickat även för mig, päroncider light!
 
 





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!