god & sund mat!

då var dagens styrketräningspass gjort för idag, skönt!
på eftermiddagen har jag varit nere och handlat, slängt kartonger och gjort några ärenden på stan. nu är det storkok härhemma som vanligt 1 gång i veckan. jätteskönt att alltid ha mat klart och vara förberedd och inte varje dag behöva planera vad man ska laga, hur man ska hinna osv. till exempel varje gång jag kokar ägg så kokar jag tio stycken på en gång så har jag det klart 5 dagar framåt.
 
idag lagas det proteinplättar med hallon & keso.
fisktärningar med kokt potatis, färsk sparris & ärtor.
och idag slår jag till på ett nytt recept också som verkar himla gott, här har ni det;
 
Chilikyckling med pestocreme och bulgurpytt
(1 portion -  340 kcal)
150 g – Kycklingfile
        25 g – Bulgur (jag byter ut mot matvete!)
        100 g – Grönsaker tärnade
        1 msk – Persilja hackad
        1 tsk – Olivolja
        1/2 tsk –  Chilipulver
        1 st – Citron pressad
        50 g –  Pestocreme
 
Gör så här:
        Koka bulgur enligt paketet.
Skär ner kycklingen i bitar.
        Marinera kycklingen med pressad citron, chilipulver och 1 tsk olivolja.
        Stek kycklingen i ugnen tills den är färdig ca 25 – 30 min 175 grader.
        Skär ner alla grönsaker i tärningar samt hacka persiljan.
        Woka grönsakerna samt den kokta bulgurn.
        Pressa i lite citronsaft samt den hackade persiljan.
        Krydda på med lite svartpeppar.
 
 




Postat av: Josephine

Hur många portioner av varje gör du vid storkok? :)

2012-09-24 @ 15:49:10
Postat av: sandra

detta var ett recept för 1 portion, glömde bort att skriva det. idag gjorde jag 2 portioner med plättar. men fisk & kycklingrätter brukar jag göra 3-4 portioner av varje och bara variera grönsakerna i de olika matlådorna! :)

2012-09-24 @ 16:30:53
URL: http://sandralynne.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej Sandra.
Jag tänkte prova att äta lite ordenklig nu efter nyår. Skulle behöve lite tips på recept. Jag har redan lånat några av de som finns här. Men skulle blir glad om du antingen ville lägga upp fler (om det inte blir för mkt jobb för din del) eller om du kan maila mig?

2013-01-02 @ 17:33:39

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!